Eerder schreef ik een paar regels over de van een speciale, door graaf Alexis de Sakhnoffsky ontworpen, carrosserie voorziene Nash, waarvan in 1940 maar twintig exemplaren werden gebouwd. De Sakhnoffsky, geboren in Moskou, vertrok na de Russische revolutie naar Zwitserland en in 1929 naar de Verenigde Staten, waar hij naam maakte als industrieel ontwerper. In hetzelfde jaar bouwde Hayes, deze door hem geschetste carrosserie op basis van een Cord L29, één van de eerste commerciële voorwielaangedreven auto's.
Behalve auto's modelleerde De Sakhnoffsky fietsen, meubels en radio's, waaronder dit opvallende model voor Emerson, dat de naam Mae West (!) kreeg.
Omdat in Canada geen gedrukte reclame coor alcoholica mocht verschijnen, zocht bierbrouwer Labatt's naar een andere methode om naam te maken en liet De Sakhnoffsky deze vrachtwagencombinatie ontwerpen.
De Saknoffsky was ook verantwoordelijk voor het carrosserie-ontwerp van de Amerikaanse Austins, later American Bantam, hieronder een model uit 1940.
Na de oorlog werkte De Saknoffsky samen met Tucker, die geplaagd door een langdurige rechtzaak niet meer in staat was zijn "Carioca" (niet de te verwarren met het gelijknamige Volvomodel) te ontwikkelen. De Sakhnoffsky overleed in 1964.