Gordini was trouwens niet de enige die op basis van Fiatauto's (al waren het dan dan Simca's) bijzondere wagens bouwde. Ook de van origine Oostenrijker Karl (later Carlo) Abarth (1908 - 1979) pepte Fiatwagens op. En bij hem komen we al bij Gordini genoemde namen tegen, hij was betrokken bij het Cisitaliaproject en de carrosserie van bovenstaande recordwagen, die op het circuit van Monza in 1960 een negental records bijeenreed, werd ontworpen en gebouwd door Pinin Farina. In 1952 begon Abarth een samenwerkingsverband met Fiat en behalve speciale auto's leverde hij uitlaatsystemen en opvoerkits. In 1971 werd Abarth een onderdeel van Fiat en Abarth werd de renstal van Fiat, daarnaast verschenen in de jaren zeventig speciale versies van Fiatproducten, zoals de Autobianchi A112 Abarth, de Fiat 124 Abarth, de Fiat 131 Abarth en in de jaren tachtig de Fiat Abarth 130 TC.
De recordwagen heeft een viercylindermiddenmotor met een inhoud van 982cc en en vierversnellingsbak.