Rosengart, een Franse Austin 7
Lucien Rosengart (1881 - 1976) begon met de productie van zijn eigen auto's, nadat hij betrokken was geweest zowel bij Peugeot als Citroën, in 1927. Basis was de Austin 7, in de jaren dertig werden daarnaast de Adler 'Trumpf' en 'Trumpf Junior' in licentie vervaardigd en in 1937 verscheen op basis van de Citroën Traction Avant 11, Rosengarts 'Supertraction'. Na de oorlog kreeg Rosengart van Citroën geen toestemming de 11-motor te gebruiken en noodgedwongen werd de V8 van Mercury gekozen, van de 'Supertrahuit' zijn maar een paar exemplaren gebouwd. Daarnaast werd de oude Austin 7-motor gebruikt voor de aandrijving van een nieuwe auto, de door Philippe Charbonneaux getekende 'Ariette', waarvan ook zowel een cabriolet- als een stationcarversie verscheen. Als laatste Rosengart moet de 'Sagaie' genoemd worden, vervanger van de 'Ariette', met nagenoeg dezelfde carrosserie als de 'Ariette' maar met een modernere motor van Semo. Bij de Panharddealers werd in 1953 de 'Scarlet' verkocht, een Panhard met een Rosengart 'Ariette'-carrosserie.
Rosengarts versie van de Adler 'Trumpf'
'Supertraction'
'Ariette'
'Ariette' break 1952, nuttige lading 500 kg.
Panhard 'Scarlet' met 'Ariette'- carrosserie