Ook Citroëns Deux Chevaux moest er aan geloven en een groot aantal firma's begon enthousiast dan wel kleinere carrosserieveranderingen dan wel complete metamorfoses te creëren. Hier volgt een waarschijnlijk nog niets eens volledig rijtje van personen en bedrijven die de 2CV onderhanden namen: Barbot, C.E.C., Clauzet, Dagonet, De Dieux, D'Ieteren, De Pontac, Marland, Mismaque, Philippe Charbonneau en U.M.A.P.
Jean Dagonet in Faverolles (Eure-et-Loir) begon met mechanische ingrepen, maar vanaf 1953 werden er ook de nodige carrosserievarianten uitgebracht en op de Parijse Salon van 1956 stond zelfs een coupé op basis van de 2CV, maar die bracht het niet verder dan een prototype. Hier boven een tweedeurs Dagonet uit 1953 en hieronder het tweede type uit 1956, duidelijk verlaagd en met een gewijzigde grille.
Over deze wonderlijke creatie van een onbekende "verbouwer" wil ik het maar liever niet hebben, ik zag er zo'n veertig jaar geleden in de buurt van Haarzuilen één in het echt.