De jaren dertig betekenden wel innovatie door grote autoconcerns, Chrysler beet het spits af met zijn "Airflow", volgens het verhaal omdat een van de ontwerpers in 1927 een aantal vliegtuigen van de Amerikaanse luchtmacht zag vliegen en besloot een voorbeeld te nemen aan de bouw daarvan. Er kwamen in 1934 drie types, alle met achtcylindermotoren: de Airflow Eight, de Airflow Imperial en de Airflow Custom Imperial. Er was niets mis met de auto, maar er onstond het gerucht dat de Airflow niet deugde. Andere Amerikaanse fabrieken zagen hun productie na het magere 1933 met 60% zagen stijgen, terwijl dat percentage bij Chrysler maar 20 was. De fabriek probeerde, het eerste jaar produceerde Chrysler 11292 Airflows, met veel reclame het image van de wagen te verbeteren, toch liep de productie terug. In 1936 (met een aangepaste - wat tradioneler - grille) werden maar 6275 Airflows gebouwd. Het kan zijn, de onderste model is dat van een taxi, dat in laatsgenoemd jaar de Airflow met een flinke korting aan taxibedrijven werd geleverd, maar dat is een suggestie mijnerzijds, want ik heb daar geen gegevens over kunnen achterhalen.