Deze in 1934 geïntroduceerde autobus, de Renault TN, zou jarenlang het straatbeeld van Parijs beheersen. De fabriek was intussen uitgegroeid tot een vervoersconglomeraat dat in Frankrijk zijn gelijke niet kende, want behalve wegvervoer was de fabriek actief in de constructie van vliegtuigmotoren en sinds 1922 ook bezig met railvoertuigen. Vanaf 1933 werd Renault met de bouw van de autorails type VH, waarvan honderd exemplaren werden geleverd aan alle grote Franse spoorwegmaatschappijen, een belangrijke speler, terwijl de ABJ en zijn derivaten nog duidelijker Renault voorgoed op de rails zetten, dit type reed niet alleen in Frankrijk, maar werd ook geëxporteerd naar Spanje, Griekenland, Tunesië, Kameroen en nog een aantal andere Afrikaanse landen.
De TN-bus werd ontwikkeld opverzoek van de voorganger van de RATP, de Société des Transports en Commun de la Région Pairisienne (STCRP), kon vijftig pasagiers meenemen, de TN op de foto uit 1934 had een zescylinderlijnmotor, het type zou met vele varianten, oorspronkelijk met een open achterbalkon, decennia in productie blijven. Ik heb twee filmpjes toegevoegd ook om te tonen hoe de chauffeur - hoog op de bok - in een weinig ergonomische omgeving zijn werk moest doen.