Men neme het chassis van een bestaande auto en men installere een vliegtuigmotor, dat was exact wat Ernest Eldridge in 1923 deed toen hij een Fiat racewagen uit 1908 aanschafte en er een zescylinder Fiat A12bis inbouwde en vervolgens in 1924 in Arpajon met de auto het wereldsnelheidsrecord brak.
Het inbouwen van wat voor gemotoriseerd vliegen is uitgedacht gebeurt nog steeds, onderstaand fabrieksplaatje zou heel goed de piloot van een Spitfire op de hoogte hebben kunnen houden van wat kon en niet kon, alleen zit het nu in een Bentley met een Merlinmotor, voor zover ik weet is er nog geen wereldsnelheidsrecord mee gebroken.
Toen ik de auto jongstleden zaterdag in Huizen fotografeerde had hij onderstaand Britse kenteken, maar wanneer ik op YouTube op zoek ga, heeft hij een Nederlands kenteken en betwijfelt iemand of de wagen een Merlinmotor heeft en vermoedt dat het geen Nederlandse constructie is maar een door de Brit Peterson gebouwde auto met een Rovertankmotor. Opnieuw een staaltje van vroemm-vroemm? Waarom zou iemand zoveel moeite doen?