In januari 1938 verscheen de Peugeot 202, de lijnen van de auto volgden
die van de grotere 402, met de koplampen achter de grille. Er was een
aantal verschillende types leverbaar: een vierdeurs gesloten versie, al
dan niet met een te openen dak, een vier onder de kap, een cabriolet en
een bestelversie, die vanwege de vierkante opbouw snel de bijnaam
"paquet de tabac" kreeg. De auto had een kopklepviercylindermotor met
een inhoud van 1133cc.
De verkoop van de opvolger, de 203, voor het eerst te zien tijdens de
Parijse Salon van 1948, begon in januari 1949 en hij kostte een kwart
meer dan de 202. Ook van de 203 werden verschillende uitvoeringen
geleverd, zoals deze cabriolet, die in het programma stond van october
1951 tot de zomer van 1956. In 1960 rolde de laatste 203 van de band. De
viercylinderkopklepmotor had en inhoud van 1290cc. Van de 203 cabriolet
zijn 2567 exemplaren gebouwd.