7.10.09

Bouvier

Ik moet al zeggen, ik heb een beetje het smoor in en ik zal jelui uitleggen hoe dat komt. Hommels en dwars is er naast mij een nuiver vrouwmens op dit blog verschenen. Een vrouwmens uit het Gooi. Ik kan daar min over. Zo onverwacht. Ik ben op het moment uit van huis, maar als ik de toffels weer onder de eigen tafel heb, dan is het laatste woord er nog niet over gezegd. Wat zullen wij nu hebben? Ik ben bij beppezegger Janke en die mag met haar man Keimpke tijge graag naar Pauw en Witteman kijken. Thuis lig ik als zij erop komen al op bed. Maar hier, bij Janke en Keimpe pas ik mij aan en zat ik dus gisteravond voor de tillevisie, toen ik Jan de Bouvier zag. Ik had altijden gedacht dat bouviers honden waren, maar nou is daar ook een man die bouvier heet, maar als ik hem zo emelen hoorde, dan heeft een echte bouvier een prote meer verstand.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule