23.2.10

Teloorwegen

Op 14 november 2008 schreef ik onderstaande regels op dit blog:
"Het moest natuurlijk weer eens allemaal anders: de hogesnelheidslijn ging Hispeed heten, de fabriek die de Thalys gebouwd had, was niet goed genoeg, nee, de spoorwegknuppels, die meer verstand hebben van het openen van lounges voor eerste klaspassagiers, bestelden de nieuwe snelle treinen bij Ansaldo Breda, een firma, die steevast niet te laat, maar veel te laat aflevert, zo wachtte Oslo anderhalf jaar op trams van het Italiaanse bedrijf, dat tijdens de Eerste Wereldoorlog, als Societa Anonima Giovanni Ansaldo een jachtvliegtuig bouwde dat te laat (!) klaar was om strijd te leveren en zich tot 1931 bezighield met automobielbouw."
Vorige week donderdag hebben de Nederlandse Teloorwegen, volgens president-directeur Bert Meerstadt, een claim van 60 miljoen euro neergelegd bij de Italiaanse treinenbouwer Ansaldo Breda wegens te late aflevering van de treinstellen door het bedrijf.
Waarom weet zo'n Meerstadt niet, wat iedereen in spoorwegland al jaren wist: Ansaldo Breda: troppo tardi, troppo tardi.