A.G.A.M. (afkorting van Algemene Garage en Automobiel Maatschappij) importeerde in 1949 bovenstaande Mercedes-Benz Typ 170V, al zal het niet in in de kleuren van een taxi in Lissabon zijn geweest. Het was allesbehalve een nieuw product, want de wagen was tussen 1936 en 1941 ook in productie geweest en verscheen in 1947 opnieuw. Ook de Alfa Romeo's van de Types 6C, 2500 Super Sport en Type C 2500 Sport die bij A.G.A.M. op de Stadhouderskade in Amsterdam binnenkwamen, ontleenden veel aan vooroorlogse producten al was de verpakking verschillend, want een aantal Italiaanse carrosseriebedrrijven had er zijn best op gedaan. Ze kostten dan ook nogal wat, de prijzen varieerden tussen de achtentwintig- en de veertigduizend gulden. Daarbij was de Mercedes een koopje: f. 6770,-- . Maar A.G.A.M. had nog een ijzer in het vuur wat personenwagens betreft: een Hudson in twaalf verschillende versies en die auto was gloednieuw met de zogenaamde Step-down unit-body. De prijzen waren in ons land op aanvraag, een Commodore Eight kostte in de Verenigde Staten $3138,--. A.G.A.M. deed eveneens in vrachtwagens en was importeur van Mack, er waren meer dan twintig verschillende types leverbaar en jawel, jawel A.G.A.M. leverde zelfs een scooter, een Bernadet uit Frankrijk geleverd door een fabriek die bekend was door de bouw van motorfietszijspannen en in 1946 zelfs een auto gepland hadden, een cabriolet, die ieder jaar een verandering onderging tot in 1950, nadat geen enkele versie in productie was gegaan, slechts scooters werden gebouwd.