Peugeot werkte sinds 1940 aan opvolgers van de 02-serie, maar uiteindelijk werd tijdens de oorlog besloten alleen voor het project van een nazaat van de 202 te gaan. In 1947 verschenen de eerste foto's van de 203 en in 1948 stond de wagen op de Parijse Salon. De eerste jaren na de oorlog bleef de 202 leverbaar, de naoorlogse auto's van dat type zijn het gemakkelijkst te herkennen aan het ontbreken van de gestileerde leeuwen op de spatschermen die de achterwielen afdichten. De auto linksboven is dus duidelijk van voor de Tweede Wereldoorlog. Peugeot fabriceerde in het eerste half jaar van 1941 een electrisch autootje, de VLV, in 377 exemplaren. De 203 was in alle opzichten een moderne auto, hij had een viercylinderkopklepmotor met een inhoud van 1290 cc en een vierversnellingsbak. De 203 was vanaf januari 1949 leverbaar in één versie: een sedan met openschuifbaar dak, de prijs lag 100000 Fr.frs boven die van die 202, dat was slordig berekend ongeveer een kwart van de prijs van het autootje met de koplampen achter de grille.