Niet alleen Citroën begon kort na de Eerste Wereldoorlog in Frankrijk met de fabricage van automobielen, er waren meer zoals Automobiles Farman in Billancourt, SA des Aéroplanes G. Voisin in Issy-les Moulineaux en eigenlijk hoort Sté Française Hispano-Suiza in Bois-Colombes ook in dit rijtje vliegtuig- en vliegtuigmotorenfabrieken die na de "Grote Oorlog" hun heil op de weg zochten, met prijzige voitures. André Citroen bediende een ander deel van de markt, waar de concurrentie trouwens niet minder hevig was en een aantal gevestigde merken in feite de dienst uitmaakten. Daar was bijvoorbeeld Renault in Billancourt, oorspronkelijk gestart door drie broers Louis, Marcel en Fernand Renault, van wie Louis het technisch vernuft was. De eerste auto die in 1899 daadwerkelijk op de markt kwam (foto) had een een 1 3/4PK- motortje van een andere, inmiddels toen al fameuze, fabrikant De Dion Bouton, een drieversnellingsbak en een maximumsnelheid van 36 km/u.