27.10.18

FOUTCHER

We moeten het eens hebben over de tegoedbon, in de wandeling ook voucher geheten, terwijl de juiste schrijfwijze natuurlijk  foutcher zou moeten zijn: een samentrekking van niet goed en duur. In Haarlem zetelt het bedrijf  "Gift for You", nu had ik het  woord gift in mijn onnozelheid als gave geïnterpreteerd,  maar dat is fout, gift dient u te lezen als vergif. 
Ik kreeg een weekendtrip XL cadeau,  goed voor twee nachten inclusief  ontbijt en begon medio  juni aan een weekend Den Haag te denken,  zocht een hotel uit, maar dat bleek begin october van de lijst  met de  te reserveren hotels te zijn afgevoerd. Ik stuurde een email naar Haarlem met de vraag om opheldering, moest vervolgens Gift for You mijn "unieke vouchercode" sturen en zou dan binnen vier werkdagen antwoord krijgen. Inmiddels zijn we zo'n twee weken verder en u begrijpt vanuit Haarlem blijft het - ondanks de 147,50 betaalde euro's - oorverdovend stil.