8.10.18

Hobbedobbe 14

Hij zou nu eindelijk wel eens willen vertellen waarom hij Speestra had opgezocht, maar die  begon nadat hij tweemaal "Heidewitzka" had gezongen, een lied dat hij zich overigens herinnerde van zijn grootvader die het altijd zong als  hij de kippen op stok joeg, met het verhaal dat hij ook elders in Oost-Europa op megaschaal varkens ging fokken. "Op 1 februari aanstaande gaat een enorme varkensstal van mij open in Hongarije, om precies te zijn in Székesfehérvár, de geboorteplaats van Viktor Órban, je weet wel, de Hongaarse minister-president, die gaat de stal met de naam "Sertek A Területen", gebouwd met Europees geld, daar  heeft Órban voor gezorgd, openen en het mooie is dat ik in Székesfehérvár maar vijf procent belasting hoef te betalen, omdat ik alle inwoners boven de vijfenzestig ieder jaar een kerstpakket schenk en de spelers van het derde elftal van  de lokale voetbalclub MOL Vidi FC, ter gelegenheid van de opening van de stal,  nieuwe voetbalschoenen geef. Dat is andere koek dan dit land Oerstallinga, hier word je als varkenshouder weggetreiterd. Ik ben zelfs met een Saoedische prins bezig geweest plannen te onwikkelen voor een megastal in Al Artaweeiyah,  helaas is dat om voor mij onbekende redenen niet doorgegaan. Ik heb inmiddels trouwens wel goede contacten in Azerbeidzjan. Ik  denk dat het daar best gaat lukken, de regering in Bakoe heeft de naam van mijn onderneming "Kosmosda Donuzlar" al goedgekeurd."