9.10.18

Hobbedobbe 15

"Maar hoe groot je een bedrijf ook opzet, en dat doe ik, je moet altijd maatschapplijk betrokken blijven en dat ben ik ook" en Speestra priemde zijn rechterwijsvinger naar Oerstallinga.  "Maatschappelijk betrokken, zoals bij de Friese strijd "Swarte Pyt moat bliuwe", ik heb vierendertig euro overgemaakt, voor iedereen, die terecht moet staan in de zaak van de snelwegblokkade, één euro, en bij de ingang van iedere megastal in Polen komt een groot bord met "Leaver dea as slaef". Bovendien heb ik vijfentwintig Friese vlaggen besteld waarbij de rode pompeblêden vervangen zijn door rode varkenskoppen. Die vlaggen komen straks niet alleen te wapperen in Polen, maar ook in Hongarije en als het een beetje meezit ook in Azerbeidzjan. Kijk, Oerstallinga, je moet laten zien waar je voor staat in het leven en ik sta voor de Friese zaak en het belangrijkste is dan dat je het smaakvol moet aanpakken en zo'n  zin als "Leaver dea as slaef" in een mooi lettertype, zoals Fraktur, moet laten uitvoeren. Misschien dien ik het bord wel uit roestvrijstaal te en laten maken  in een grote boog boven de ingang van de stallen ophangen."