In 1929 stopte Nash de truckproductie. Een jaar later kwam de fabriek met een opzienbarend nieuwtje voor een productieauto: dubbele ontsteking, die zo’n veertig jaar later als kersvers zou worden geafficheerd in Alfa Romeo’s twin spark. Zowel de zes- als de achtcylinders in lijn werden door Nash met 'twin ignition' geintroduceerd. In datzelfde jaar had Nash nog een ander en buitengewoon practisch nieuwtje: de cluch - pedal starter., die voorkwam dat de chauffeur in een versnelling startte. Ik heb zelf en aantal jaren in een vooroorlogse Nash gereden en vond het idee heel handig: je startte de auto door de koppeling tot de bodem in te trappen, onder het koppelingspedaal zat de startknop, je kon dus nooit met een ingeschakelde versnelling starten. Het ging ondanks de depressie nog steeds voor de wind met de fabriek in Kenosha: in 1931 werd een winst van bijna vijf miljoen dollar gemaakt, een jaar later was dat gereduceerd tot een kwart van dat bedrag, maar de winst was nog steeds zes keer zo groot als die van General Motors. Alle andere Amerikaanse autofabrieken leden dat jaar verlies. Nash moest er tenslotte ook aangeloven en verloor in 1934 $1.625.078., dat had als gevolg dat een jaar later het aantal verkrijgbare modellen drastisch werd verlaagd. In 1935 introduceerde Nash ‘Aeroform design’. Op de foto’s: een Nash Ambassador Eight en een Advanced Six (met in de achtergrond een PCC-car) uit 1935.