De hegemonie van de electrische taxi in Parijs duurde nog geen tien jaar, de fabrieken verdwenen, nadat enkele, zoals Hautier, Jeantaud en Kriéger, eerst nog met door benzinemotoren aangedreven wagens, hun failissement hadden gepoogd uit te stellen. Zo'n honderd jaar geleden begon de triomftocht van een model taxi, dat jarenlang in productie zou blijven. En er was een groot aantal firma's, dat probeerde een stukje van de interessante markt in handen te krijgen: Chenard et Walcker, Renault, Panhard et Levassor, Clémant-Bayard, Peugeot, De Dion Bouton, Brasier, Cottin et Desgouttes, Unic (foto) en een aantal andere fabrieken bouwden, voor een leek, gelijkogende voitures. De Unic-taxi werd gefabriceerd door Georges Richard, nadat hij een door hem in 1897 opgerichte firma had verlaten en besloot slechts één model auto te gaan bouwen (vandaar de naam Unic), maar daar kwam hij na een jaar al van terug. De in Puteaux gebouwde Unic-taxi was van 1908 tot 1928 in productie en deed jaren later nog steeds in de straten van Londen dienst.