Het was een te verwachten stap om de paarden weg te laten en de stoombrandspuit door stoom eveneens te laten voortbewegen, dat is ook het geval bij deze stoombrandspuit uit 1905 gemaakt door Busch in Bautzen, een fabriek die eerst in Hamburg-Elmsbüttel gevestigd was en die naam gemaakt had als bouwer van electrische trams, zoals onderstaande, die vanaf 1896 in Hamburg reed. (Behalve aan Hamburg leverde Busch trams in 1899 aan de Oberschlesische Kleinbahnen, in 1901 aan Recklinghausen - Herten - Wanne, in 1901, 1913 en 1929 aan Dresden, in 1924 aan Chemnitz en in 1925 en 1929 aan Leipzig.)
Bij het uitbreken van de oorlog in 1914 was Busch een van Duitslands grootse spoorwagonfabrieken. In 1928 kwam een samensluiting met o.a. Linke-Hofman in Breslau tot stand en ging het bedrijf verder als Linke-Hofmann-Busch, ondermeer verantwoordelijk voor de in 1979 geïntroduceerde Amsterdamse "Blokkendozen". De naam Linke-Hofmann-Busch is inmiddels verdwenen, het na de Tweede Wereldoorlog in Salzgitter gevestigde bedrijf heet tegenwoordig Alstom Transport Deutschland.