Natuurlijk verschenen er na de Tweede Wereldoorlog niet meteen
gloednieuwe auto's, de productie van vooroorlogse modellen werd
voortgezet, dus is het lastig vast te stellen of bovenstaande auto's uit
1939 dan wel uit 1947 dateren, in ieder geval gaat het bij de auto op
de voorgrond om een Morris Eight Series E "Tourer" uitgerust met een
918cc zijklepmotor. Pas in 1948 kwam de opvolger de Morris "Minor"
Series MM. Er naast staat een Simca 8. Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile)
was een merk dat in 1935 door de Franse importeur van Fiat, Pigozzi was
gestart in Nanterre in de fabriek van het ter ziele gegane merk Donnet.
Simca's waren in feite Fiats, zo was de Simca 8 vrijwel identiek aan
een Fiat "Balilla" 508C. De Simca 8 had een kopklepmotor met een inhoud
van 1090 cc. Pas in 1951 kwam een echte opvolger met een geheel eigen
Simcacarrosserie de "Aronde".
"Tourer" is trouwens de Britse benaming voor een "vier-onder-de-kap". Bovenstaande foto toont het interieur van de Morris: een uitgebreid dashboard met meters, zoals het hoort en niet met lampjes, die signalen geven als het al te laat is. De opzetstukken met de zijruiten kunnen worden verwijderd. Let op de plaatsing van de ruitenwissermotor, zichtbaar onder de bovenkant van het stuurwiel. Ook de kachel is te zien, precies onder het stuur, voor de versnellingspook. De glimmende stang tussen de twee stoelen is de handrem.
"Tourer" is trouwens de Britse benaming voor een "vier-onder-de-kap". Bovenstaande foto toont het interieur van de Morris: een uitgebreid dashboard met meters, zoals het hoort en niet met lampjes, die signalen geven als het al te laat is. De opzetstukken met de zijruiten kunnen worden verwijderd. Let op de plaatsing van de ruitenwissermotor, zichtbaar onder de bovenkant van het stuurwiel. Ook de kachel is te zien, precies onder het stuur, voor de versnellingspook. De glimmende stang tussen de twee stoelen is de handrem.