7.1.23

3FM

Omdat ik vrees dat u het een en ander mist wanneer ik u niet vertel wat u allemaal op de Nederlandse radio kunt beluisteren, hier een miniem overzicht. Op NPO 3FM roepen Rob & Wijnand dat je je dag  moet starten met hun positieve geluid, want in hun "show staat humor, het hier en nu en muziek centraal". Nu gaat het hier om een drietal zaken dus was staan meer op zijn plaats, maar het duo begint reeds om 6.00 uur en dan wil je wel eens een foutje maken. Om 9.00 vormen voorgaande heren een triootje met Jorien Renkema, samen "draaien zij de beste tracks uit de zeroes om jouw werkdag te beginnen". Ik verkeerde in de veronderstelling dat die om 6.00 al begonnen was,  dat blijkt echter een misverstand want om 10.00 levert de zojuist genoemde Jorien Renkema Het betere werk, "muziek om je dag te beginnen". De voorgaande uren heb ik  dus voor Jan met de korte achternaam mijn radio aangehad. Om 4.00 's middags - ik sla een paar uurtjes van genoegzame gezelligheid over  - is de beurt aan Barend & Benner met "de beste zin en  onzin van het leven, muziek waar je sowieso goed op gaat en altijd lachen". Ik geef toe het is wat kromkonterig Nederlands, maar juiste kennis van onze  taal schijnt de laatste jaren toch al te wensen over te laten. Wijs ik u nog even wat om 19.00 uur te beleven valt, dan verschijnt Jaimy de Ruijter in de ether,  nee niet met gestampte muisjes, maar met een naar hem genoemd programma waarin hij "de beste muziek draait en de vetste festivals laat herbeleven".  Zo uit de frituur naar ik aanneem.