Dit
derde klasse rijtuig van de PLM droeg behalve de letters xyi een s
op op de flanken en was dus een "véhicule de construction speciale
répondant à des besoins déterminés et limités". Bovenstaand rijtuig
zorgde namelijk voor de oplossing van het eerder geschetste probleem op
o.a. het Parijse Gare de Lyon. Het probleem was al iets minder
geworden toen er een verse locomotief voor de
trein gerangeerd werd en de locomotief, waarmee de trein binnengelopen
was, achterbleef en vervolgens pas op de draaischijf ging keren wanneer
de trein vertrokken was. Met een tenderlocomotief, dat wil zeggen, met
een locomotief zonder
losse tender, maar een locomotief die water en kolen zelf meezeulde kon
de gang naar de draaischijf worden overgeslagen, maar er moest nog
steeds worden omgelopen. De echte oplossing bood bovenstaand rijtuig.
Het was
het laatste rijtuig van de binnengelopen trein, de machinist verliet de
locomotief, liep naar de cabine in dit rijtuig, terwijl de stoker op
de locomotief achterbleef en de trein vertrok zonder ingewikkelde
manoeuvres na vijf minuten. De machinist bediende vanuit de cabine van
dit stuurstandrijtuig de locomotief achteraan de trein.