Het ontwerp van de Checker "Marathon" dateerde uit de jaren vijftig en was toen de auto in 1999 uit het Newyorkse straatbeeld verdween dus redelijk achterhaald. De laatste "Marathon" was in 1982 geproduceerd en dat zegt wel wat over de kwaliteit, want het plaveisel van de stad was (en is) nou niet bepaald een biljartlaken. Oorspronkelijk had de wagen een Lycoming-, later een Chevroletmotor. De "Marathon" had bij introductie klapbankjes achter de voorstoelen, maar die moesten net als de nietschokaborberende bumpers om veiligheidsredenen verdwijnen, dan wel worden vervangen. Zuinig was de wagen niet: een verbruik van 23 liter op 100 kilometer was niet ongewoon.
In de late jaren veertig tot in de late jaren zestig had gitarist Eddie Condon zijn jazzclub in New York, het is grappig te bedenken hoeveel klandizie per Checker moet zijn aan- of afgevoerd. Achtereenvolgens: "Fidgety Feet", "Blue and Broken Hearted" en "Royal Garden Blues".
In de late jaren veertig tot in de late jaren zestig had gitarist Eddie Condon zijn jazzclub in New York, het is grappig te bedenken hoeveel klandizie per Checker moet zijn aan- of afgevoerd. Achtereenvolgens: "Fidgety Feet", "Blue and Broken Hearted" en "Royal Garden Blues".