Dat uiteindelijk, nadat Britse bouwers van stoomvoertuigen voor op de weg oorspronkelijk een voorsprong hadden, Franse collega's met de eer gingen strijken, lag aan het feit dat diverse opeenvolgende wetten het eigenlijk onmogelijk maakten in het Verenigd Koninkrijk met een locomobiel de weg op te gaan. In 1865 werd de "Locomotive Act" aangenomen, een stoomvoeruig diende te worden voorafgegaan door een man met een rode vlag, danwel een rode lantaarn, in feite werd daarmee de snelheid van de wagen gereduceerd tot die van een wandelaar. In Frankrijk was van deze belemmerende wetgeving geen sprake, we moeten dus daar naar toe om diverse stoomvoertuigen te zien. Het bleef in Frankrijk ook niet bij uitvinders die één enkel exemplaar voor eigen gebruik bouwden, nee, daar was bijvoorbeeld de kerkklokkengieter Amédée Bollée in Le Mans die vanaf 1878 vijftig exemplaren van zijn "Mancelle" bouwde, met nota bene: onafhankelijk geveerde wielen en een cardanas van machine naar differentieel, de eindaandrijving vond met kettingen op de acherwielen plaats.