21.1.19

Cryptofenemologie?

Het moet mij van het hart dat ik verbaasd ben hoe de Cryptofenemologische Vereniging op Orthodoxe Basis regelmatig op dit blog figureert, alhoewel die vereniging niets meer met de oorsprong van de cryptofenemologie in 1898 (omschreven door mijn overgrootvader in zijn magnum opus "Aan den Cryptofenemologen en hun Volgelingen den Toekomst")  maar  dan ook geheel niets te maken heeft. Zoals zoveel goeds in die jaren rond de vorige eeuwwisseling kwam de Cryptofenemologie uit Duitsland en was er een leerschool gesticht op het landgoed van Freiherr Unzerich von Niedlichhoffen, waar mijn overgrootvader enige jaren stage liep bij de grote voorman prof. dr. Standardophian Patterpunkt. Mijn overgrootvader werd zelfs geschoold als zendeling in de Christencryptofenemologie en hij werkte enige jaren als zodanig in Drenthe in de omgeving van Assen, waarna hij naar Leeuwarden vertrok. Maar wat er nu echter in Leeuwarden plaats vindt, mag de naam cryptofenmologie niet dragen, dit is een dusdanig verwaterde versie van hetgeen waar zowel prof. dr. Patterpunkt als mijn overgrootvader voor stonden, dat er in feite een verbod op moest bestaan die naam te gebruiken. Helaas heeft de huidige voorzitter jonkheer Broselius R.M. Bockinghe van der Gracht de naam wettelijk gedeponeerd, zodat er niet tot een verbod kan worden overgegaan. Bij de tegenwoordige vereniging is, waarvoor mijn overgrootvader reeds voor waarschuwde, sprake van verregaande klamkonterigheid. 
Mevrouw Gisèle Loefkens, Symphoamorphistisch Genootschap, Lekkum.