We moeten volgens Den Haag de electrische auto serieus nemen en daarom worden zij die toch al de nodige pecunia hebben gesubsidieerd. Wanneer er vanaf 1900 evenveel geïnvesteerd zou zijn in de ontwikkeling
van de electrische auto, zoals dat gebeurd is bij de ontwikkeling van de
auto voorzien van een verbrandingsmotor, dan zou dat niet nodig zijn, want dan reed iedereen vandaag de dag electrisch. Het grote probleem van electrische auto is de accu, die momenteel - ondanks al het opgewekte lawijt - nog
steeds onvoldoende is ontwikkeld om de concurrentie met een
verbrandingsmotor aan te gaan. Er moeten snelwerkende oplaadpunten komen
of de accu moet zo snel en handig uitwisselbaar zijn, dat het even vlug kan gebeuren als het vullen van een benzinetank.
Vooral
in de Verenigde Staten was de electrische auto een eeuw geleden
redelijk populair, er werd vooral gegokt op rijke dames, die zonder hun
handen vuil te maken, een eenvoudig bedienbare auto voor in de stad zouden kunnen
aanschaffen. Toch werd er toen ook gekeken naar een ander marktsegment:
transportondernemingen, die zonder vervuiling, in de grote steden hun
waren konden vervoeren. (clicken maakt de foto's groter en de advertentietekst leesbaar)