13.1.19

HISTOCHAMMERISME 2

U dacht dat ik in het verleden week op dit blog geplaatste item over de histochammmers zo ongeveer alles beschreven had wat een voormalig radioprogrammamaker op het internet ontdekt over zijn vroegere werkzaamheden Maar er is meer, veel meer. Er worden bijvoorbeeld verkeerde programmatitels en begintunes genoemd, want het is allemaal wat te veel hooi op de vork, maar intussen afficheert de leegschedel zich wel als kenner en wordt hij door het nietwetende volk als muziek- en radiohistoricus gevierd. En er is nog een andere categorie van histochammers, die handelt in cd's met door mij gemaakte programma's, soms met volledig foutieve gegevens, zo heb ik een VPRO-programma met Townes van Zandt niet opgenomen in mijn huiskamer  in Amsterdam (ik vertrok op vierjarige leeftijd in 1940 noodgedwongen uit die stad en heb er daarna nooit meer gewoond) maar in Bussum. Het progamma heette trouwens geen Nashville, dat programma maakte ik vele jaren eerder voor de VARA. Niet alleen verdient de histochammer aan andermans werk, hij is nog te beroerd om de juiste gevens te achterhalen.