In januari 1938 verscheen de voorganger van de 203, de 202, een 6CV met een motorinhoud van 1133cc langs de lijnen van de in 1935 uitgekomen 402, met heel kenmerkend: de koplampen achter de grille. Deze, met Bibendum uitgeruste, 202 maakt reclame voor de bandenfabrikant Michelin dateert van voor de oorlog, want op de schermen voor de achterwielen bevinden zich gestileerde leeuwen.
In 1953 deed deze door Alexis Constantin uitgeklede 203 mee aan de 24 Uur van Le Mans en eindigde op de 25e plaats.
Voor de oorlog had Darl'mat reeds successen geboekt met sportwagens op basis van de 302 en 402, in de lente van 1953 werd deze van vleugeldeuren voorziene 203 op recordjacht gestuurd.
In 1955 verscheen de 403: een viercilinder met een inhoud van 1468cc en een top van 135 km/u.
In 1957 werd een familiale aan de berline en cabriolet toegevoegd en de drieversnellingsbak werd een volledig gesynchroniseerde vierversnellingsbak.
Een 403 met een snelkookpan op het dak. De auto dateert van voor 1959 want in dat jaar verloor de 403 het leeuwtje op de motorkap.