1.5.08

Oranje


Bijtijden mag ik mij graag een keer afvragen wat er in de plassen van de heren, die het voor het zeggen hebben, omgaat. Niet dat ik een antwoord verneem, maar het is wel een goed ding vragendeweg door het leven te gaan. Overgister kreeg ik bijgaande folder in de bus en ik dacht voortendadelijk: dat heeft met koniginnedag te doen. Een man met een oranje pet hangt de pompebaden uit. Nou ben ik allergiesk voor oranje en helendal voor mannen met oranje petten. Ik krijg jeukte in de handen en overal uitslag, er zijn mensen die zulks hebben met primula's, ik heb zulks met oranje. Ik wou het foldertje in het asvat smijten, toen ik in de rekken kreeg dat het over kunst ging. Over beeldende kunst na 1945. Nu zit ik al twee volle dagen met de vraag: wie is die halfwijze kunstner. die met een oranje pet op het hol de pompebladen uithangt?

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule