9.9.10

Lelijk

Ik heb hokkerdaags ook in Rotsterhaule geweest en ben langs mijn oud huis gereden, dat door de kinderen te koop is gezet, maar het zijn rare tijden dus ze kunnen het niet kwijt. Ik werd zo onwendig als ik een kat, toen ik het zag. Ik moet toch alle wegen bezieken om weer in het oude dorp te landen te komen. Uiteindelijk was het mijn huis en ik kan dan wel tijge min in de billig geweest hebben en de kinderen kunnen voor mijn best een oudereendhuis gezocht hebben, maar het gaat niet aan met mijn geld te verdwijnen. Ik zal maar eens op een abbekaat aan. Mogelijk kan ik zelfs mijn woonte weerom krijgen. Ik moet dan al nieuw meubler hebben, want de kinderen hebben zich het oude aangeeigend en verkocht. De stinkers. Stank voor dank van die men grootgebracht heeft, ik kan daar zo lelijk van worden.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, op de flitter