16.5.14

EU, EUH, EUH 2

Ik kon het toch niet nalaten om nog wat verder te spitten in de kandidatenlijst voor de verkiezingen van het Europese Parlement. Die Toine Manders, nummer één bij 50PLUS blijkt een buitengewoon rechts baasje dat behalve bij de VVD en de Libertarische partij ook betrokken was bij de Dutch Tea Party. Van de twee zich buiten de Europse Unie ophoudende a.s. parlementariërs, Arnold Reinten in Moskou voor de Anti EU(ro) Partij en Ingrid Newkirk in Norfolk (Verenigde Staten) betwijfel ik de serieuze kandidatuur, hoe die te combineren met vergaderingen in Brussel dan wel in Straatsburg? Bovendien heet mevrouw Ingrid Newkirk sinds 1980 geen Newkirk meer, want toen scheidde ze van haar man Steve. Haar nationaliteit heb ik niet kunnen achterhalen, die is of Brits of meer waarschijnlijk Amerikaans, trouwens ook een andere kandidaat voor de Partij voor de Dieren, Redmond O'Hanlon is - voor zover ik weet -  niet in het bezit van een Nederlandse paspoort en ik neem aan dat dat een eerste vereiste is om op de Nederlandse kandidatenlijst te staan.