Na de Bentayga, een suv van Bentley, is het natuurlijk de hoogste tijd voor Rolls-Royce om ook met zo'n apparaat te verschijnen of in ieder geval met een kek invalidenwagentje, per slot van rekening hebben Amerikanen met de Lincoln Mark LT en Cadillac Escalade al een paar jaar iets totaal anders dan waarvoor ze bekend werden in de aanbieding, namelijk een chique minivrachtwagen waarmee je je in Amstelveen en Wassenaar zonder enig bezwaar kunt vertonen. Uiterst luxe voitures tegelijkertijd met vrachtwagens in het leveringspaket was in de Verenigde Staten in het grijze verleden ook niet ongewoon, zelfs de grote drie P's - Packard, Peerless en Pierce-Arrow - bouwden ze beide. Ooit waren er zo'n 700 vrachtwagenfabrikanten in de Verenigde Staten, niet allemaal te gelijkertijd en sommige bestonden maar één jaar. Studebaker was één van die fabrikanten, maar in Europa was het merk voornamelijk bekend als bouwer van, na de Tweede Wereldoorlog revolutionair ogende, personenwagens, waarin Raymond Loewy de hand had. Maar er waren ook vrachtwagens en niet alleen de oorlogstrucks met hun wat schuiner aflopende motorkap dan die van de GMC's. Studebaker begon voor de twee keer met vrachtwagens in de zomer van 1927, de productie had toen tien jaar stilgelegen. De afgebeelde tankwagen werd tussen 1948 en 1953 gebouwd.