Toch was de "Janus" vergeleken met andere mini-autootjes redelijk revolutionair, want de meeste verschenen als mini cabriolet, terwijl je met de "Janus" met vier(!) man een dak boven je hoofd had. Het ééncylindertje maakte echter heel veel herrie en men was in 1957 nog niet toe aan een electromotor. In 1957 verscheen ook de BMW 600, traditioneler dan de "Janus" en meer dan vijf keer zoveel verkocht, maar in 1957 515 mark duurder. De motor van de BMW was tweecylinder luchtgekoeld met een inhoud van 582cc, daarbij stak de "Janus" met zijn tweetact ééncylinder en een inhoud van 248cc mager af. De meeste mini-auto's waren tweezitters met een open dak, zoals bovenstaande Rolux, die in 1938 door de motorfietsfabrikant New-Map in Lyon was geïntroduceerd en na de oorlog als Rolux "Baby VB60" bij de Société Rolux in Clermont-Ferrand verscheen. Hij had een 125cc achterin geplaatste luchtgekoelde motor die de "Baby" op een maximale snelheid van 55 km/u. bracht. Er zijn ongeveer 1000 exemplaren van de auto, met een grille die verdacht veel op die van een Ford leek, gebouwd.