Het populairste "micro-voiture" was ongetwijfeld de Rovin, een autootje bedacht door de broers Robert en Raoul de Rovin, dat vanaf 1946 tot en met 1952 op de Parijse Autosalon te vinden was, eerst met een luchtgekoelde ééncylinder met een inhoud van 260cc, maar vanaf 1947 met een watergekoelde tweecylinder met een inhoud van 425cc, die tenslotte evolueerde in de Rovin D4 met een cylinderinhoud van 462cc en een topsnelheid had van 85 km/u.
15.11.22
Rovin
Het populairste "micro-voiture" was ongetwijfeld de Rovin, een autootje bedacht door de broers Robert en Raoul de Rovin, dat vanaf 1946 tot en met 1952 op de Parijse Autosalon te vinden was, eerst met een luchtgekoelde ééncylinder met een inhoud van 260cc, maar vanaf 1947 met een watergekoelde tweecylinder met een inhoud van 425cc, die tenslotte evolueerde in de Rovin D4 met een cylinderinhoud van 462cc en een topsnelheid had van 85 km/u.