3.10.13

Beheimes

Er is een slag beheimes dat veronderstelt dat 3 x 13 33 is, een ander slag denkt dat de maan vierkant is en weer een ander slag gelooft dat het internet onfeilbaar is. Vandaag vond ik drie maal foutieve gegevens van een opname van Townes van Zandt (1944-1997) (foto) De precieze datum weet ik zelf niet meer, maar wel weet ik dat het concert niet in de jaren negentig in het VARA-programma "Nashville" uitgezonden werd, zoals de beheimes beweren, want dat programma was toen al lang ter ziele. Ook werd het niet in de VPRO-studio's opgenomen, maar, ietwat uitzonderlijk, op een zondag in mijn huiskamer, omdat Townes de voorgaande zaterdag in Leeuwarden te vroeg op de trein was gestapt en ik dus voor niets op de afgesproken tijd op station Hilversum op hem wachtte om hem naar de studio te brengen. Na enig heen en weer  getelefoneer was Pieter Groenveld bereid om hem een dag later bij mij thuis te komen opnemen. Na de opname heb ik Towns naar Nijmegen gereden, waar hij diezelfde avond een concert gaf. Die fouten zou ik allemaal kunnen corrigeren als de beheimes hun website met mijn opname van Townes niet zo zorgvuldig hadden dichtgespijkerd. Maar daar zijn het dan ook  spijkerende beheimes voor. Hier een Amerikaanse televisieopname van Townes uit 1993: "Pancho & Lefty".