2.11.18

Lancia

Eerst maar even het nummerbord van Italiaans formaat, dat bij mij ogenblikkelijk een herinnering wakker maakt. Vijfendertig jaar geleden wilde ik de bumper van mijn oude auto auto op een nieuwe auto overzetten en ik had een kleinere kentekenplaat nodig dan het gebruikelijke formaat. Op de oude auto had ik zo'n plaat van, zeg maar, Amerikaans formaat, dat passende formaat wilde ik ook  op de nieuwe hebben en dus diende ik me bij een rijksbekouchgaander te Naarden te vervoegen die over dergelijke zaken ging. Om een lang verhaal kort te maken de rijksbekouchgaander te Naarden stond niet toe dat ik op mijn recent aangeschafte voiture zo'n kleine plaat voerde. Ik wees de rijksbekouchgaander te Naarden dat ik op mijn oude auto zo'n kleine plaat gehad had, maar zo zei de rijksbekouchgaander te Naarden dat  was dan een fout van één zijner collega's  die zulke frivoliteiten nooit had mogen toestaan. De auto op de foto is trouwens een  Lancia "Aurelia" uit 1954 met een uitzonderlijke carrosserie en een afwijkende grille. Dat de foto's wat aan de wazige kant zijn komt doordat ik door een ruit moest fotograferen.