Raak ik enthousiast als ik nauwelijks op auto's lijkende voertuigen op een exotisch circuit zie rondjakkeren? Nee! Wat ik leuk vind is dat oorspronkelijk helemaal niet voor de racerij bedachte voitures zo'n vijfenenzestig jaar geleden acte de présence gaven zowel bij de 24 Heures du Mans als bij de Bol d'Or, beide Franse uithoudingswedstrijden, waarvan de laatstgenoemde, voor de eerste keer georganiseerd in 1922, nu alleen nog maar voor motoren geldt. De auto met nummer 48, is een Renault 4CV, die in 1947 als gewone personenwagen op de weg verscheen, maar in de R1063-versie - waarvan maar een zestigtal exemplaren werden gebouwd - aanzienlijk sneller was, dat gold ook voor de auto met nummer 53, eveneens een R1063-versie, maar in plaats van op het circuit van Le Mans bij de Bol d'Or in 1952 zijn rondjes draaide. Ook nummer 52 heeft een 750cc viercylinder-Renaultmotor achterin, maar is een V.P. (Vernet et Pairard) met een zogenaamde tankcarrosserie gefabriceerd door Antem in 1952.