28.12.06

Jeugdzorg

Zo, de heldagen zijn weer over. Allergelukst ben ik ze goed langs gekomen, want ik heb geen verlet van dit soort feesten, afgedacht van het feit dat men zo'n klein jonkje niet met het blote gat in de kou liggen laat, maar daar hoor ik de jeugdzorg niet over. Het slimste moet nog komen vanzelfs: oudjaarsavond, als zelfs de fijnen los van de ketting gaan en het ploffen niet van de lucht is. Wat ik helendal niet voor het verstand krijgen kan, is dat men heeltijden waarschuwt voor onvoorzichtigens met vuurwerk. Wat meer ogen uit de kop vliegen, wat meer handen afgescheurd worden, wat beter, zou ik zeggen willen, die invalide hampelmannen kunnen toekomend jaar dan zels geen rotje meer afsteken en daar moeten we eendelings op af. De olferts moet men hun zwee gaan laten en dan hebben wij, fatsoenlijk volk, lang om laat rust en hebben onze katten en honden ook een noffelijke oudjaarsavond.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule