1.6.08

Mars

Er zijn van die wonderlijke momenten, waarbij ik me afvraag kom ik van Mars. Ik bedoel dit: jaren geleden was ik op de Georgia Sea Islands en ik wist dat daar op een bijzondere - veel Afrikaanser - manier gezongen werd dan op het vasteland van de Verenigde Staten. Dus ging ik op zoek naar opnamen van de “Georgia Sea Island Singers”. Ik bespaar u de ongeveer twee dagen durende ellende, die begon in een platenzaak in het nabijgelegen Brunswick, waar ze nooit van de zang, laat staan van de groep hadden gehoord, via hotellobby’s en een Amerikaans equivalent van de Kamer van Koophandel belandde ik uiteindelijk bij de heer en mevouw Quimby, op dat moment de aanvoerders van de “Georgia Sea island Singers”, en kon ik een paar cassettes kopen. Eind december vorig jaar overkwam me hetzelfde, in Toulouse bezocht ik zeker vijf platenzaken op zoek naar het Amestoy Trio. Het trio komt uit Toulouse. Maar in geen van de platenzaken hadden ze ervan gehoord. Onverrichterzake terug naar Nederland, maar er is inmiddels goed nieuws. Er is een nieuwe CD van het trio op Daqui 332035: “Sport & Couture” (eventueel rechtstreeks te bestellen bij Daqui).