1.11.09

Crisis in 't Gooi 24

Panic, panic, panic, panic, zo kun je de situation bij ons the best beschrijven. Maar laat ik een en ander in chronological order vertellen. Gistermorgen om even na achten een opgewonden Sam aan de phone: of ik de krant al gelezen of het nieuws al gezien had. "Nou nee, Sam, het is zaterdag!" "Heeft Bastiaan het al gehoord?" "Wat Sam?" "Dat De Jager geheime spaarrekeningen heeft opgespoord en dat we enorme boetes krijgen." "Jeeeesus, ik haal Bastiaan onder de shower vandaan en you better get Peter-Paul." Nou zijn the turnips done, dacht ik, want wij hebben een spaarrekening bij een bank in Bazel en Bastiaan is pas een paar weken geleden met Peter-Paul naar die stad geraced om 150.000 euro van de DSB naar Zwitserland te sluizen. En dat ons dat nu juist moet overkomen, terwijl Bastiaan vanmorgen zijn in Grubbenvorst healthplusgecheckte E-type wilde ophalen. Bastiaan zou meteen bij het carrestauratiecenter informeren of hij eind december, als hij zijn bonus binnenheeft, de E-type kan inruilen op een XK120. Zo'n XK is al al heel lang een dream van hem. In the mean time was Bastiaan met Peter-Paul in gesprek en Bastiaan besloot snel te handelen. "We call Bazel straks en vertellen de bank dat jij je 150.00 maandag komt halen en ik mijn 400.000 euro. We vertrekken zondagmiddag, zodat we maandagmorgen als eersten voor de deur staan en we nemen de meisjes mee, hebben die ook nog eens een uitje." Ik ben dus nu aan het pakken, want we vertrekken in an hour. Bastiaan heeft de boys in grubby forest vertelt, dat zijn E-type daar een paar dagen langer moet blijven, en heeft ze ook verteld dat hij very, very interested is in de XK120. Alles beter dan geld naar de belastingen.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum