25.1.10

Opheffen

Interessant: de SP wil de provincie Gelderland opheffen omdat de inwoners zich wel Achterhoeker, respectievelijk Veluwenaar of Betuwenaar voelen, maar geen geen Gelderlander. Nu woon ik niet in Gelderland dus ik kan moeilijk over het gevoel van de Gelderlander oordelen. Het enige dat me te binnenschiet als ik aan Gelderland denk is Gelderse rookworst. Maar voor alleen rookworst zou ik een provincie ook opheffen. Trouwens als we toch aan het opheffen zijn, komt de provincie waar ik woon, Noord-Holland, eerder in aanmerking dan Gelderland: want ik probeer me sinds een kwartier hartstochtelijk het Noordhollandergevoel eigen te maken. Het lukt niet. Opheffen dus dat samengeraapte zootje: Westfriezen, Haarlemmermeerders, Gooiers, Zaankanters, Kennemmerlanders, Amsterdammers, Texelaars en Wieringerwaarders: weg onder de knoet van Haarlem.