3.1.10

Partij voor de Dieren

Vanmorgen eerst maar eens gekeken wat de Partij van de Dieren te melden had over vuurwerk (in Nederland ging tijdens de jaarwisseling 68 miljoen euro de lucht in) en huisdier. Niets, Marianne Thieme, de Wilders van die partij, was maandag in Apeldoorn bij de eerste Meat Free Monday daar. Nu heet Meat Free in gewoon Nederlands vleesloos en Monday maandag, maar weet Thieme veel. Zij behoort tot het soort vaderlandse krankzinnigen, dat meent dat een uitverkoop alleen maar slaagt als er "SALE" op de winkelruit staat en een spoorkaartje ticket heet. De website van de Partij voor de Dieren roept me op lid te worden als welkomstgeschenk kan ik kiezen uit allerlei cadeautjes: een powerplus rhino am/fm zaklamp, het nieuwste boek van de partijleidster "Het gelijk van de dieren, het geluk van de mensen", de "big cat shopper" (een "duurzame PP woven shopper", zie foto), diverse vegetarische kookboeken, een pluche koe en de dvd "Meat the Truth". Ik ga me niet aanmelden, niet alleen vanwege de ontkenning dat in dit land Nederlands de voertaal is, maar ook omdat ik een merkwaardige smaak in de mond krijg van partijen die een boek van de aanvoerder als welkomstgeschenk weggeven. Overigens roep ik, mede namens de heer Ozenfant, iedereen op geen fietsen, kleding, spijkers o.i.d. meer aan te schaffen bij winkels, die tijdens een jaarwisseling vuurwerk verkopen.