16.7.14

Cernay en zo 4

Zomaar drie foto's,  de eerste is, als ik me goed herinner genomen in Ferrette, in het zuiden, in het Duits heet de plaats Pfirt.
 De Citroën stond in Sélestat, een wonderlijke naam want was Séleville niet logischer geweest, de originele naam is Schlettstadt. 
Soms wijkt de de naam in het Frans onvoorstelbaar af van de taal van de Elzas: Ribauvillé heet bijvoorbeel Ràppschwihr (in het Duits wijkt de naam ook af: Rappoltsweiler, Riquewihr heet in het Duits Reichenweiher).  Sommige plaatsen hebben tweetalige naamborden, net zoals bij ons in Fryslân (Friesland): Snits (Sneek),  Boalsert (Bolsward). De derde foto heb ik waarschijnlijk in Zellenberg gemaakt. Zellenberg is een klein plaatsje in de buurt van  Ribeauvillé (waarom dat accent op de laatste e staat, moet u mij niet vragen, evenmin heb ik een antwoord op de vraag waarom je Gérardmee zegt als er Gérardmer wordt geschreven.



.