25.7.14

Leren

Elke dag leer ik er iets bij. Zo'n veertig jaar geleden verplaatste ik me in bovenstaande rouwauto. Tenminste dat schijnt de tegenwoordige benaming voor een dergelijk voertuig te zijn,  destijds heette het lijkwagen of begrafenisauto. Wat vervoer je eigenlijk in een rouwauto en wat gaat er met degeen die achter in ligt gebeuren?
 Maar er is meer, zo weet ik sinds een paar dagen dankzij de Turkse premier Erdogan dat Israël barbaarser is dan Hitler, zoiets moet ik toch eens opnemen met een Koerd of beter nog met een Armeniër, alleen heb ik die niet in mijn kennissenkring. 
Waarom Nederlanders van Turkse komaf hier achter Turkse vlaggen tegen Israël demonstreren is mij ook niet duidelijk en waarom er antisemitische spreekkoren in de Haagse Schilderswijk worden geuit tegen het Israelische bloedbad in Gaza ook niet. Net zo goed als er een verschil is tussen ezels en paarden, is er een verschil tussen Israeli en Joden.