18.8.18

Grappen 1

Goed, ik was er even niet. Ik was tien  dagen in Koblenz, zag Jezus aan  het kruis hangen achter kippengaas en een auto waarbij ik me afvroeg of aan de voorkant het kenteken KO-PP129 zou zijn, maar ik  kon dat helaas niet kontroleren omdat even  verderop iemand zijn  hond uitliet en ik Una aan  de lijn voerde en zij heeft het niet zo op haar soortgenoten.

Koblenz is in de ban van Paus Obesitasius (1013-1025), naar wie samen met zijn onwettige echtgenote Äkelina von Haftingen zelfs een Pfarrkirche van de zogenaamde Heilige Zweifaltigkeit is genoemd. Äkelina is voornamelijk bekend gebleven doordat zij niet  alleen de handgebreide tiara van haar echtgenoot, maar ook zijn resterende kledij waste met  Omo op negentig  graden, waardoor alles wat hij droeg te nauw bemeten op en om zijn lijf een plaats vond. Veel zwaarlijvige Koblenzers wassen in haar navolging nog steeds hun kleren te heet en dragen zulks vreugdevol uit. In de binnenstad in het wandelgebied wordt veel, al dan niet electrisch, gefietst, vaak met een helm op, waarschijnlijk (slechte grap) doordat de Duitsers dolgelukkig zijn eindelijk weer een helm op te kunnen zetten. Veel passanten zijn uitbundig getatoeeërd, nadat (slechte  grap) hun groot- en overgrootvaders in het begin van de jaren veertig deze "kunst" met cijfertjes hebben uitgeprobeerd op minoriteiten, maar nu met allerlei woeste versieringen volledig "los" kunnen gaan op  eigen lijf en leden.