13.11.21

Lorraine-Dietrich

 


In 1965 won France Gall met 'Poupée de cire, poupée de son' (geschreven door Serge Gainsbourg) het Europees Songfestival. Kort daarop maakte de Duitse regisseur Truck Branss (1926 - 2005) een programma rond haar in Sarbrücken. Hij was destijds een fameus televisieregisseur en ik reisde naar Saarbrücken om hem te interviewen. Op zeker ogenblik stond ik buiten de studio, toen deze Lorraine-Dietrich Le Mans Grand Sport uit 1928 (let op de dubbele ontsteking), klaarblijkelijk onderweg om reclame te maken voor het Franse sigarettenmerk 'Gauloises' arriveerde en hoewel ik er geen meter in gereden heb, liet ik me de kans niet ontnemen even achter het stuur plaats te nemen. Bij terugkeer kreeg ik de vraag wie die dame naast me toch wel was? Ik had en heb geen idee: de auto vond en vind ik vele malen interessanter. Lorraine-Dietrich won in 1925 de 24 uur van Le Mans.