Met de voorwielenmeedraaiende spatborden waren niet onbekend, maar dat waren meer spatborden, zoals we die van motorfietsen kennen, in het Engels heten die dan ook niet voor niets "cycle wings". Maar gestroomlijnde en met de wielen meesturende spatborden, al was het het maar voor een deel, waren in 1936 toen Bugatti met deze door zoon Jean ontworpen T57S op de Parijse autosalon verscheen, een onbekend fenomeen. Het moet geen succes geweest zijn, want latere auto's van hetzelfde type hadden "gewone" spatborden.
Wie ziet wat SAAB tegenwoordig fabriceert, barst in snikken uit, wanneer hij ontdekt waarmee de Zweedse fabriek in 1946 begonnen is. Dit is het prototype van de 92, ongetwijfeld een van de meest gestroomlijnde auto's ooit. Helaas kwam hij niet zo op de markt, o.a. de voorspatborden werden aangepast.
In 1948 stond deze door Louis Bionier, op basis van de Panhard "Dyna", ontworpen "Dynavia" op de Parijse autosalon, met een motor van slechts 610cc haalde hij gemakkelijk 130km/u.
Waren voorgaande auto's prototypes, bovenstaande Nash "Statesman" (Model 5048) verscheen wel degelijk op de markt, het was een verbetering van de "600" (Model 4978), een reeks die Nash "Airflyte" noemde. De voorwielen waren vrijwel helemaal in de wielkasten verdwenen.