Het moet zo'n dertig jaar geleden zijn, dat ik voor Kees Hillen (foto) een klassiekmuziekprogramma presenteerde op de vroege donderdagmorgen. Ik denk aan die samenwerking met plezier terug, omdat Kees mij voortdurend uitdaagde: hij liet me rondlopen door Artis en met dierenoppassers praten voordat een bepaald stuk ten gehore werd gebracht, zo stond ik in het olifantenhuis en sprak met een verzorger daar, voordat ik Stravinsky's "Polka voor een circusolifant" aankondigde. Voor een compositie van Wagner had hij een introductie gevonden uit de nazitijd, die ik met afgebeten Duitse zinnen schreeuwend diende te presenteren, dat deed ik met zoveel verve, dat ik zo'n merkwaardig trapezevormig tafeltje, dat in elke radiostudio aanwezig was, kapot sloeg. Kees had ook bedacht dat het best aardig zou zijn het duo "Fusion Moderne" bestaande uit Harry Sparnaay (basklarinet) en Polo de Haas (piano) vanuit hun eigen huiskamer, Sparnaay in Hoofddorp, De Haas in Amsterdam per telefoonlijn te laten optreden. Ik moest daaraan denken, toen ik vandaag deze opname van "Stand by me" opgestuurd kreeg met musici van New Orleans tot Moskou.