30.7.12

Ambassador

Het duurste model Nash was de achtcylinder "Ambassador', hier de versie van 1940. Vanaf 1939 hadden Nashes een smallere grille. Bovenstaande auto heeft zogenaamde "fender skirts", die de achterwielen bedekken. De omzet van Nash Kelvinator in 1940 bedroeg meer dan $73 miljoen dollar en de winst was anderhalf miljoen dollar. Twintig Ambassadors werden voorzien van een speciale, door graaf Alexis de Sakhnovsky (op de foto aan het stuur) ontworpen, cabrioletcarrosserie, er werden slechts 20 gebouwd, waarvan maar 11 werden verkocht.  1940 was ook het laatste jaar dat de LaFayette werd gebouwd, vanaf 1941 heette die Nash 600. "Time" omschreef destijds de 600 als de enig werkelijk nieuwe auto: hij had een zelfdragende carrosserie. De naam 600 kwam van het feit dat er op een tank van 20 gallons benzine 600 mijlen konden worden afgelegd.(Omgerekend op een tank van 75 liter bijna 1000 kilometer.)
O ja, natuurlijk vreten ze varken van de  barbeque, hebben ze kaal geschoren koppen, dragen ze rare korte broeken en mouwloze t-shirts, zitten ze onder de tatoeages, overschreeuwen ze zich en vernielen ze hier hun Nash uit 1940 nog meer, dan die al vernield was. Van het ene stel dwazen naar een andere Amerikaanse gek, die zijn 600 uit 1941 voorzien heeft van een chassis(!) en een Chevroletmotor, hij heeft het over een Nash Ambassador 600, dat woord "Ambassador" slaat nergens op, maar hij is duidelijk al tweeeneenhalf jaar bezig een auto te slopen, in plaats van een boekje te raadplegen.