16.7.12

Dag vaderland

Langzamerhand heb ik mezelf ontnederlandsd - ik lees bijvoorbeeld geen Nederlandse krant meer, maar de International Herald Tribune. Want wat moet ik met De Volkskrant, die Wilders de ruimte gaf om de koran met "Mein Kampf" te vergelijken en de NRC, die op zeker moment verslag deed van trekker-trekwedstrijden. De verslagen van de Tour de France volg ik op België - vakkundiger en humoristischer -  en de nazit met Smeets kan me helemaal gestolen worden, wat doet Bram Moszcowicz met een NOS-microfoon in de hand en vervolgens (godbetert) met zijn lief aan tafel in De Avondetappe? Krant en televisie hebben in hevige mate bijgedragen aan mijn ontnederlandsing. Iedere dag weer, zelfs vandaag. Erik Hulzebosch, verdienstelijk marathonschaatser, is vanavond verslaggever bij de Vierdaagse, ging Ben Elkerbout (1941 - 1987) - om slechts een goede verslaggever uit het verleden te noemen -  ooit naar Finland om de Duizend Merentocht te rijden?